Osho Kundalini meditace

Záměrem meditace je zvýšit a prohloubit uvědomění si sebe sama, uvolnit napětí a otevřít se všemu co přichází. Ziskem pravidelného praktikování Kundalini meditace je přicházející uvolnění, očištění, setřesení starého a už ne potřebného. Vnímání svého těla, které někdy bývá odpojeno, zvýšení své energie a bdělý kontakt se svým novým bytím. Před celou meditací je dobré krátce se zastavit, procítit své tělo, uvědomit si místo a denní dobu, to znamená kde teď jste. Oceňte se, že budete celou hodinu věnovat pouze sami sobě. Během celé meditace je výhodnější mít zavřené oči a meditaci dělat jen pro sebe. Pro někoho je vhodné si zavázat oči šátkem, když ví, že má tendenci kontrolovat okolí a učí se tu být jen pro sebe. Pohled ven používejte jen, když kontrolujete prostor kolem sebe.



První dvě fáze jsou dynamické, druhé dvě klidné. V dynamických fázích roztřeseme a rozhýbáme svůj strnulý způsob pohybu i bytí, aby životní energie, která by ideálně měla volně plynout mohla projít skrz námi vytvořené bloky a překážky. Tyto bloky, napětí a strnulost pohybem těla uvolňujeme a vytváříme tak prostor pro setkání s netušeným, neznámým a novým. V klidné fázi se soustřeďujeme na přítomný okamžik. V průběhu celé meditace se soustřeďujeme na dech.



První fáze: - Třepání, třesení - Jangová fáze

Prociťujte své tělo, klidně a tiše stůjte, vnímejte, jak pohyb přichází se zvukem hudby a pomalu se začněte třást. Třeste celým tělem, pomalu a postupně třes rozšiřujte, víc a víc se mu poddávejte, až "se tělo třese samo".  Dovolte tělu "shaking".  Důležité je procítit uvolnění, uvolněné klouby, pohyb dovnitř těla, až se tělo třese samo. Vytřepejte všechny starosti a napětí, všechnu strnulost, strnulé a zažité, zajeté vzorce myšlení a cítění. Ukazuje se, že i třepání může být strnulé, v zajetých kolejích, pokud je to možné, vystupte z nich. Buďte citliví k možnostem svého těla, současně a pokud je to možné tuto hranici o kousek posunujte dál a dál, s každou další meditací.


Druhá fáze: Volný pohyb těla - Jangová fáze

Následujte hudbu, nechte tělo pohybovat se jak samo chce, tančete, zkoušejte nové pohyby, které jste možná ještě nedělali. Dovolte  svému tělu pohyb, příliš ho neřiďte hlavou. Spojte se s modrostí těla, důvěřujte mu ví samo, co potřebuje a co je pro vás dobré. Je to cesta, jak nechat myšlenky stranou a poddat se tělu a proudu pohybu.

Třetí fáze: Sezení -  Jinová fáze

Nejlépe na zemi v japonském sedu i podloženi polštářem nebo v tureckém sedu. Důležité je držet rovnou páteř, příliš se nehýbejte, prociťujte zastavení. Pozorujte to, co se děje v těle, emocích a mysli. Dovolte, ať vše plyne, jako byste pozorovali mraky, jak plynou po obloze a ani na jednom byste neseděli. Pororujete mraky emocí a myšlenek jak rychle a kam proudí. Jen pozorujte.

 

Čtvrtá fáze: Ležení - Jinová fáze

Odevzdáte se, vnímáte tělo jak se ho dotýká oblečení, jak se dotýká země, vnímáte ticho. Prožijte totálnost uvolnění. Přichází čas integrace a

odpočinku. Na povrch často vyplave mnoho emocí nebo pozání. Pozorujte, zda můžete nic nesoudit ani nehodnotit a jen vnímat a pozorovat.

Nic v sobě nezadržujte, dejte prostor všemu co přichází, dovolte, ať se veci dějí a nic nekontrolujte. Dovolte si zažívat to, co se děje, v plné šíři a všemi smysly, právě teď v přítomném okamžiku. Pozorujte na chvíli dech, často jeho pozorování přivede pozorujícího právě do přítomného okamžiku. I když myšlenky budou mít tendence odvádět mysl jinam než do tohoto okamžiku, přiveďte se zpět do toho co se děje teď. 



To, co přichází, je vaše a to z nevědomí do vědomí. Tím se nabízí možnost plnějšího prožívání života. V této meditaci rozpouštíte energetické bloky, zatuhlá nehybná místa, neboť život je pohyb a stálá změna. Vede vás to do větší pružnosti. Kundalini meditací si uvolňujete svůj ochraný obal, vytvářený dlouhou dobu. Jak ho postupně v meditacích uvolňujete, otevíráte se více možnostem svobodnějšího prožívání a bytí. Pak je jednodušší zůstat s čímkoliv, co v zivotě přijde. Uvědomění z tohoto procesu se pak přirozeně integruje do denodenního života.
Při častějším a hlavně skupinovém praktikování se energie načítají a zisky se sčítají a tím dochází k výrazné změně vnímání a zvýšení energie pro všechny účastníky. Spojení  katarze a dynamiky a také tiché a nehybné meditace, je bezpečná cesta k sobě.

 

Daniel Srb

gsm: 606 874 963


Novinky

17.09.2017

Pronájem - sdílení terapeutické místnosti Creative

Nabízím k pronájmu a sdílení místnost pro  nového kolegu do našeno týmu Angel's Studia. Více info na mobil 608 212 728 Daniela

Rychlý kontakt

gsm

+420 608 212 728

e-mail

angels-studio@email.cz
angels-studio@seznam.cz

facebook youtube